Jeans for a better world - podsumowanie akcji!


Kochani, akcja Jeans for a Better World zakończyła się we wrześniu, a dziś chcemy ją podsumować. I mamy dla Was doskonałe wieści! Wspólnie udało nam się przebić nasz cel - uzbieraliśmy 7 274,10 zł, czyli więcej niż potrzeba, aby zapewnić wszystkim 15 dzieciom w domu dziecka fundacji Window of Life w Ugandzie jeden trymestr edukacji szkolnej!

Akcja Jeans for a Better World w liczbach:
  • 6 miesięcy od rozpoczęcia zbiórki do zakończenia akcji
  • ponad 300 par jeansów poddanych recyklingowi
  • 4 kreatywnych rękodzielników tworzących nowe produkty ze starych jeansów
  • setki zaangażowanych ludzi oddających jeansy i kupujących nowe produkty
  • 15 szczęśliwych dzieci, które mogą kontynuować naukę

Po raz kolejny pozytywnie nas zaskoczyliście! I pokazaliście, że warto pomagać! A jak się okazuje, nie jest to wcale takie trudne... ;) Za to chcemy Wam dzisiaj z całego serca podziękować, bo bez Was akcja Jeans for a better world by się nie udała. Daliście nam wiarę, że to co robimy ma sens, a dzięki temu urosły nam skrzydła <3



Akcja Jeans for a Better World

W ramach akcji chcieliśmy połączyć dwa aspekty, które są nam szczególnie bliskie - czyli recykling i ochronę środowiska z dobroczynnym celem. Recykling jest od dawna wpisany w nasze działania, jest fundamentem takich kolekcji, jak chociażby Be My Valentine. Tym razem poszliśmy o krok dalej, aby nagłośnić problemy związane z masową produkcją jeansów, jednocześnie udało nam się nadać całej akcji szczytny cel, co cieszy podwójnie!



Przebieg akcji

Jakiś czas temu poprosiliśmy Was o Wasze stare, używane jeansy, a Wy nam zaufaliście. W sumie zostawiliście w sklepie stacjonarnym oraz przysłaliście pocztą ponad 300 par jeansów! Z nich stworzyliśmy zupełnie nowe i niezwykłe jeansowe produkty z pomocą zaprzyjaźnionych rękodzielników. Następnym etapem była aukcja charytatywna. I znowu mogliśmy na Was liczyć! Wiele z Was z zaangażowaniem licytowało na rzecz dzieci w Ugandzie, a ci, którzy nie mogli się zjawić tego dnia w BALu, chętnie nabywali produkty Jeans for a better world przez naszą stronę internetową, gdzie były one dostępne do końca sierpnia. Dzięki Waszemu zaangażowaniu dzisiaj możemy świętować sukces!


Podsumowanie - udało się!

Udało nam się zrealizować cel, czyli uzbierać kwotę, która pozwala na zapewnienie edukacji szkolnej wszystkim 15 dzieciom - zebraliśmy dokładnie 7 274,10 zł! Jak mówi Marta Majewska z fundacji Window of Life, pozwoli to nie tylko pokryć koszty szkoły, ale także dodatkowe wydatki, takie jak wycieczki, czy przybory. Całkowita kwota, którą razem z Wami zdołaliśmy uzbierać w trakcie trwania akcji to 15 532,00 zł, z tego lwią część pochłonęły koszty produkcyjne i operacyjne oraz podatki i koszty organizacji aukcji charytatywnej. Chociaż, jak sami widzicie, uzbierana kwota mogłaby być wyższa, gdyby nie różnego rodzaju opłaty, podatki i koszty, to cieszymy się, że wspólnie mogliśmy podarować dzieciom w Ugandzie lepszą przyszłość! Wierzymy też, że następnym razem wspólnie osiągniemy jeszcze więcej!



Kilka słów do Was chciałaby skierować Marta Majewska-Vaassen, Prezes Fundacji i współzałożycielka Domu Małego Dziecka Window of Life:

Po prostu uwielbiam, gdy ludzie angażują się społecznie! Gdy poświęcają swój czas, wkręcają znajomych, dzielą się swoimi pasjami... a robią to wszystko, aby wspomóc jakąś ideę, w którą wierzą. Akcja "Jeans for a Better World" wspaniale zaadresowała dwa z wielu problemów, nad którymi w naszym zabieganym życiu codziennym, nie trudno przejść obojętnie. Jednym jest ochrona środowiska, drugim prawa dzieci do dostępu do edukacji, a tym samym godnego dzieciństwa.
Finansowy wynik akcji jest rewelacyjny i pozwoli pokryć koszty edukacji wszystkich podopiecznych naszego domu dziecka na jeden trymestr. Za to ogromnie wszystkim zaangażowanym dziękujemy!
Ekologiczny wynik akcji jest równie niesamowity - upcycling nieużywanych jeansów pozwolił na wtórne wykorzystanie ogromnej ilości materiału, który prędzej czy później wylądowałby na śmietniku.
Ale chyba najważniejszy i wyjątkowy jest wymiar społeczny akcji KOKOworld. Zrzeszyła ona kilkanaścioro wspaniałych ludzi różnych profesji, którzy poświęcili mnóstwo swojego czasu i umiejętności na rzecz budowy lepszego świata!
Ogromnie się cieszę, że mogliśmy być częścią takiego zrywu, a nasze dzieci odbiorcą Waszej pomocy. Jeszcze raz dziękuję w imieniu całej Fundacji i życzę Wam wszystkim dalszych sukcesów!


A my chcemy przede wszystkim powiedzieć:

Dziękujemy!

Pragniemy w tym miejscu podziękować wszystkim, którzy zaangażowali się w akcję Jeans for a better world. Dziękujemy Fashion Revolution Polska za bycie partnerem akcji. Dziękujemy też przede wszystkim zaprzyjaźnionym rękodzielnikom, którzy podjęli się wyzwania i stworzyli z nami zupełnie wyjątkowe produkty z jeansów - Trashki, CADOaccessories, Maruna, ŻyWa Pracownia - jesteście wspaniali! Dziękujemy też krakowskiej resaturacji BAL, która nie tylko ugościła naszą aukcję charytatywną, ale też z własnej inicjatywy wsparła akcję! Podziękowania w tym miejscu należą się także KarWilowi, Ricie Rain i Pinokio za muzykę towarzyszącą całemu wydarzeniu oraz firmie Beti & Bobass za zapewnienie nagłośnienia. Oraz oczywiście Wam wszystkim, którzy oddaliście nam swoje jeansy, nabyliście wyjątkowe produkty i wspieraliście nas na każdym kroku tego przedsięwzięcia! Joshua i inne dzieci z domu dziecka fundacji Window of Life w Masindi w Ugandzie są Wam bardzo wdzięczne :)



Dogrywka :)

Po zakończeniu akcji zostało nam kilka plecaków. Wiedzieliśmy już, że nasza akcja dla dzieci w Ugandzie zakończyła się sukcesem, postanowiliśmy więc pomyśleć też o dzieciach bliżej nas. Agata, założycielka KOKOworld, wybrała się więc do Placówki Wsparcia Dziennego przy MOPS w Nowej Hucie w Krakowie. Tam podarowała dzieciom nie tylko plecaki z jeansów, ale także odrobinę uśmiechu oraz z przyjemnością przyjęła zaproszenie do prowadzenia warsztatów dla dzieci, które odbędą się już wkrótce!



Co dalej?

Wspólnie udało nam się połączyć dwa aspekty, które są bardzo bliskie naszemu sercu - ochronę środowiska i pomoc innym. Pokazaliśmy, że stare jeansy, których produkcja jest szkodliwa dla środowiska i zdrowia pracowników w dużych fabrykach, można jeszcze użyć na wiele różnych sposobów. Mogą one nawet przyczynić się do osiągnięcia szczytnego celu! Nie warto kupować nowe jeansy tylko dlatego, że starszy model jest po prostu niemodny! Jednocześnie mogliśmy podarować dzieciom w Ugandzie uśmiech i lepszą przyszłość. Dlatego cieszymy się podwójnie!

Akcja Jeans for a Better World dobiegła końca, ale przed nami kolejne projekty! Dlatego jeszcze raz dziękujemy i... wyczekujcie kolejnych akcji!



KOKOworld