Rękodzielnicy Jeans for a better world: Jola Florczyk

Jeszcze tylko do końca lutego czekamy na Wasze stare jeansy, z których następnie nasi rękodzielnicy stworzą nowe, oryginalne produkty, a dzięki ich sprzedaży wesprzemy edukację uczennic na dwóch wyspach Cabo Verde. To właśnie akcja Jeans for a better world. I tak naprawę, kiedy do nas spływają ostatnie pary jeansów, praca w warsztatach naszych rękodzielniczek już od dawna wre. Poznajcie jedną z nich - Jolę Florczyk! 

KOKOworld: Jolu, opowiedz coś o sobie. 

Jola: Większość moich życiowych działań od czasu studiów zorientowana jest wokół działań kreatywnych. Skończyłam studia na dwóch kierunkach: projektowanie mody i grafika. Po studiach kilka lat zajmowałam się produkcją filmową, którą porzuciłam dla mody. Kolejne lata związane były z marką CADOaccesories, którą współtworzę aż do dziś, chociaż w chwili obecnej przeżywa ona pewien regres. Ponieważ zmiana jest każdemu co jakiś czas potrzebna, rok temu postanowiłam znów zmienić branżę i zająć się social media marketingiem dla marki HUZAR i tym zajmuję się na chwilę obecną.

KOKOworld: Co skłoniło Cię, żeby zaangażować się w akcję Jeans for a better world?

Jola: Projekt Jeans for a better world, w którym już drugi raz mam przyjemność uczestniczyć, jest czymś, co czuję bardzo mocno jako zgodne z moimi wewnętrznymi przekonaniami. Przetworzenie, nadanie drugiego życia, to coś co według mnie powinno się stać nie tylko efemerycznym wydarzeniem, ale stałą tendencją świata mody i nie tylko.

KOKOworld: Jakie produkty przygotowujesz?

Jola: Będą to kosze wyplecione techniką szydełkową z jeansowej przędzy. Można już je podejrzeć na zdjęciu. :)

KOKOworld: Czym jest dla Ciebie rękodzieło, bycie rękodzielniczką?

Jola: Rękodzieło jest moją wielką fascynacją, relaksem i terapią. Próbowałam swoich sił w niemal każdej technice, chociaż muszę przyznać, że te związane z szyciem i dzierganiem są mi szczególnie miłe. W miarę wolnego czasu prowadzę warsztaty rękodzielnicze. Gdzieś ponad tym wszystkim jest rozbudzona świadomość ogromnej nadprodukcji śmieci, która obecnie odbywa się na świecie. Wizja nieodwracalnych zniszczeń, jakie człowiek po sobie pozostawia w imię rozbuchanego konsumpcjonizmu, spowodowała z jednej strony niechęć do branży modowej, niestety jest ona drugą najbardziej zanieczyszczająca środowisko branżą, jak również zainteresowanie tematami upcyclingu.

Czytaj więcej o akcji Jeans for a better world